איך תבחרו גנרטור?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
גנרטור צהוב

הבחירה בגנרטור היא לא כמו בחירה כל מוצר אחר לבית או לגינה. מדובר למעשה במקור אנרגיה שאמור להחליף את החשמל. זו הסיבה שיש לתת את הדעת לכל הפרמטרים המרכיבים את הגנרטור על מנת שהוא אכן ייתן את המענה הנדרש והמצופה ממנו בהתאם לצורך.

מי זקוק לגנרטור?

אז מי בעצם צריך גנרטור? על פי רוב יהיה זה עבור אנשים העורכים אירועי חוץ והם חייבים שיהיה להם מקור חשמל ממנו הם יקבלו את כל ההספק הנדרש במקום. זה כולל תאורה, זה כולל אמצעי קירור או חימום, זה כולל אפשרויות להפעלת אמצעי הגברה וגם אפשרות לחיבור מקרנים.

הגנרטור משמש גם באזורי תעשייה או אתרי בנייה שם אין עדיין חיבור לחשמל. הגנרטור אמור לספק את הצריכה.

ישנם מקומות בהם מותקן הגנרטור רק כאמצעי גיבוי, למקרה של נפילת חשמל. זאת בכדי שהמקום לא יישאר ללא חשמל בכל מקרה של תקלה.

מהם ההבדלים בין הגנרטורים השונים?

גנרטור תעשייתי לעומת גנרטור קטן – ישנם גנרטורים קטנים וניידים שמספקים על פי רוב חשמל בהספק לא גדול. גנרטור כזה יוכל להספיק לצרכים ביתיים או למקומות בהם אין צורך בכמות גדולה של הפקת חשמל.

מנגד יש את הגנרטורים התעשייתיים שמסוגלים לספק חשמל למבנים גדולים, לאזורי תעשייה נרחבים או אתרי בנייה שם יש צורך בחשמל בהספקים גבוהים במיוחד. הן לתאורה טובה והן לצורך תפעול כלי העבודה הכבדים.

גנרטור דיזל, סולר או גנרטור בנזין – ישנם הבדלים מהותיים בין הגנרטורים בעיקר מבחינת סוג הדלק המניע את המנוע שלהם. ישנם הגנרטורים המונעים על ידי סולר ואלו מכונים גם גנרטורים דיזל. יש גם את הגנרטורים המופעלים על ידי בנזין. הגנרטורים מהסוג הראשון, כלומר גנרטורים דיזל הם המוכרים בשוק ונמצאים בשימוש יותר מכל סוג אחר של גנרטור. זאת בשל החיסכון בדלק של אותם גנרטורים. הם צורכים סולר שהוא לא דלק יקר וגם מבחינת ניצול הדלק, זמן העבודה של הגנרטור על כל ליטר דלק הוא ארוך.

מנגד יש הטוענים כי הסולר הוא לא ידידותי לסביבה והוא אחראי לזיהום אוויר גבוה. מסיבה זו יש כאלה המעדיפים את הבנזין. מעבר לכך יש יתרונות נוספים לבנזין כמו פעילות שקטה יחסית לסולר המוביל לבחירה דווקא בגנרטורים אלו.

גנרטור מושתק – גנרטור הוא על פי רוב מוצר שיוצר הרבה מאוד רעש. אנשים חושבים פעמיים לפני שהם בוחרים בגנרטור זה או אחר בהתחשב ברעש שהוא מקים. יש כאלה שמעמידים את הגנרטור במקום מרוחק מהאירוע על מנת שהגנרטור לא יעיק ולא יפריע עם הרעש שהוא מחולל.

כאן חשוב לעמוד על האפשרויות השונות המייעלות את העניין הזה של הרעש. גנרטור בנזין הוא על פי רוב מעט שקט יותר כפי שכבר ציינו. אך האמת היא שגם גנרטורים דיזל מוצעים כיום עם אפשרויות של השתקה כאשר הגנרטור לא יפריע למהלך האירוע.

היוועצו באיש מקצוע

בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות, חשוב להיוועץ עם איש מקצוע מתחום הגנרטורים בעת הבחירה בגנרטור. רק כך אפשר יהיה להגיע להתאמה נכונה של הגנרטור בהתאם לרמת ההספק כמו גם לסוג המנוע והדלק המתאימים.

צריכים ייעוץ והכוונה ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מידע מקצועי
עקבו אחרינו